Και σαράβαλα οδηγούμε και τρέχουμε υπερβολικά

Δύο σημερινά δημοσιεύματα του ΑΠΕ-ΜΠΕ δίνουν τροφή για προβληματισμό πάνω στο σοβαρότατο θέμα της οδικής ασφάλειας.

Το πρώτο αφορά σε μια εκτίμηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατασκευαστών αυτοκινήτων (ACEA) ότι το 95% όλων των ατυχημάτων προκαλούνται καθαρά από λάθος του οδηγού. Πέρα όμως από αυτήν την βασική εκτίμηση, οι κύκλοι της ACEA προσδιορίζουν τα συνήθη λάθη του οδηγού ως «την κακή πρόβλεψη της κατάστασης, την μη σωστή αντίδραση κατά τη διάρκεια του κινδύνου, την παραβίαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, την απροσεξία και την απασχόληση με θέματα που δεν σχετίζονται με την οδήγηση (π.χ. κινητό)».

Και παρακάτω το εν λόγω δημοσίευμα μας επαναφέρει άθελά του στην ελληνική πραγματικότητα μέσω των αναγκαίων συγκρίσεων, όταν διαπιστώνει ότι «Ωστόσο, πολλά από αυτά τα στοιχεία που θεωρούνται υπεύθυνα για την ατυχήματα, η τεχνολογία των νέων αυτοκινήτων τα προβλέπει και τα επιλύει σε μεγάλο βαθμό, καθώς υπάρχουν μια σειρά από συστήματα που προβλέπουν για παράδειγμα την σύγκρουση όταν ο οδηγός είναι αφηρημένος και αναλαμβάνουν δράση πριν τον οδηγό. Το ίδιο κάνουν όταν εντοπίζουν τον οδηγό να είναι κουρασμένος, που σταδιακά μειώνουν την ταχύτητα, ή όταν κάνει κακή εκτίμηση μιας στροφής να την επαναφέρει, αρκεί να έχει ο δρόμος διαγράμμιση, ενώ του δίνουν τη δυνατότητα να μιλάει στο κινητό χωρίς να είναι συνδεδεμένος με αυτό, μέσω του ηχοσυστήματος και με απλούς και πρακτικούς χειρισμούς.

Το σίγουρο είναι ότι τα τελευταία 30 χρόνια, οι δρόμοι της Ευρώπης έχουν γίνει πολύ πιο ασφαλείς παρά την τριπλάσια αύξηση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων».

Και λέμε ότι αυτές οι διαπιστώσεις μας επαναφέρουν στην πραγματικότητα, γιατί η Ελλάδα της κρίσης διαθέτει έναν από τους πιο γερασμένους στόλους αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Όλες αυτές επομένως οι τεχνολογικές καινοτομίες, που μπορούν να βοηθήσουν έναν οδηγό να αποφύγει το , σπανίζουν στους ελληνικούς δρόμους.

 

«Στην Ελλάδα ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων είναι κοντά στα 13,5 έτη, στο Λουξεμβούργο ο αντίστοιχος μέσος όρος βρίσκεται στα 6,2 έτη. Νέο στόλο αυτοκινήτων έχουν η Μ. Βρετανία και η Δανία με 8,5 έτη αντίστοιχα, το Βέλγιο με 8,8 έτη, η Αυστρία και η Γερμανία με 8,9 έτη, ενώ η ηλικία του μέσου όρου των αυτοκινήτων στην Γαλλία είναι τα 9 έτη. Εντύπωση -ωστόσο- προκαλεί ο μέσος όρος της ηλικίας των οχημάτων της Φιλανδίας που αγγίζει τα 12,7 έτη, αλλά και της Σουηδίας, που παραδοσιακά αποτελεί χώρα που προτάσσει πάνω από όλα την ασφάλεια του οδηγού, που βρίσκεται στα 9,2 έτη».  [ecopress 3-1-18]

Αλλά υπήρχε, όπως είπαμε παραπάνω και δεύτερο σχετικό με την , δημοσίευμα στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

«Την προηγούμενη βδομάδα (από 12 έως 18 Μαρτίου) κλιμάκια αστυνομικών των Υπηρεσιών Τροχαίας, ενημέρωσαν τους οδηγούς και πραγματοποίησαν σχετικούς ελέγχους, δίνοντας προτεραιότητα στην υπέρβαση του ορίου ταχύτητας.

Στο πλαίσιο αυτό, από 686 συνεργεία Τροχαίας που συγκροτήθηκαν σε όλη τη χώρα, ελέγχθηκαν συνολικά 17.923 οχήματα και βεβαιώθηκαν 5.980 παραβάσεις για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας.

Οι περισσότερες παραβάσεις που αφορούν υπέρβαση του ορίου ταχύτητας σημειώθηκαν, στο οδικό δίκτυο της Αττικής (545), στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (490), στο οδικό δίκτυο της Θεσσαλονίκης (358), της Ακαρνανίας (317) και της Λάρισας (257)».

και σαράβαλα οδηγούμε και τρέχουμε σαν τρελλοί

Τι μας λένε τα παραπάνω; ότι και παλαιά αυτοκίνητα έχουμε και τρέχουμε μανιωδώς στους δρόμους. Οι οποίοι δρόμοι παίζουν κι αυτοί τον ρόλο τους στην χώρα μας, γιατί όλοι μας βλέπουμε σε τι κατάσταση βρίσκονται. Λακκούβες, σαμαράκια, επικίνδυνες στροφές και έλλειψη κατάλληλης σήμανσης σε κάποιες περιπτώσεις, ανεβάζουν τον δείκτη επικινδυνότητας της οδήγησης.

Τουλάχιστον, ας κρατάμε το αυτοκίνητό μας ή την μοτοσυκλέτα σε ασφαλή κατάσταση, πηγαίνοντας στο ΚΤΕΟ όταν πρέπει και απαιτώντας να μας πληροφορήσουν σωστά και πλήρως για την κατάσταση του οχήματός μας, όσο δυσάρεστα κι αν είναι μερικές φορές τα ευρήματα.

Επισκέψεις 55

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *