Μόνο τα ιδιωτικά και όχι τα δημόσια ΚΤΕΟ θα ελέγχουν οι υπηρεσίες του Υπουργείου;

Στο νέο νομοσχέδιο για τις επιβατικές μεταφορές που κατατέθηκε στις 8/3 στην βουλή συμπεριλαμβάνεται και μία παράγραφος που αφορά στον έλεγχο της ορθής λειτουργίας των ιδιωτικών από την πλευρά του Υπουργείου.

Στην παράγραφο 4 του άρθρου 54 γράφει συγκεκριμένα:

«Το λογισμικό των ιδιωτικών ΚΤΕΟ είναι διαρκώς συδεδεμένο και επικοινωνεί με την βάση δεδομένων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Τα άρθρα 3 και 5 της 58413/7516/10-10-2002 απόφασης του Υπουργού Μεταφορών (Β’ 1350) επαναφέρονται σε ισχύ».

Δημιουργείται έτσι εύλογα η εντύπωση ότι μόνο το λογισμικό των ιδιωτικών ΚΤΕΟ οφείλει να είναι διαρκώς συνδεδεμένο και να επικοινωνεί με το και ότι το λογισμικό των δημόσιων ΚΤΕΟ δεν έχει τέτοια υποχρέωση!

Την σύγχυση την επιτείνει η αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου η οποία αναφέρει επ’ αυτής της παραγράφου:

«Με την παράγραφο 4 ορίζεται ότι το λογισμικό των ιδιωτικών ΚΤΕΟ είναι διαρκώς συνδεδεμένο και επικοινωνεί με την βάση δεδομένων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και επαναφέρονται σε ισχύ οι διατάξεις, οι οποίες προέβλεπαν την on-line επικοινωνία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τις βάσεις δεδομένων των ιδιωτικών ΚΤΕΟ και οι οποίες καταργήθηκαν αναιτιολόγητα και με αντικειμενικό αποτέλεσμα τον περιορισμό του ελέγχου των ιδιωτικών ΚΤΕΟ».

Επομένως, η αιτιολογική έκθεση διευκρινίζει πλέον σαφώς, ότι μόνο για τα περιορίστηκε ο έλεγχός τους, ενώ προφανώς τα δημόσια ΚΤΕΟ ελέγχονται πλήρως από το Υπουργείο! Πως όμως συμβαίνει αυτό, όταν όλοι οι σχετικοί με το αντικείμενο των ΚΤΕΟ, γνωρίζουν ότι ιδιωτικά και δημόσια ΚΤΕΟ (οφείλουν να) λειτουργούν ακριβώς με τους ίδιους όρους όσον αφορά στο μηχανογραφικό τους σύστημα; Η κεκτημένη ταχύτητα του «μην αγγίζουμε τους δημόσιους φορείς» και η λογική του «δημόσιος φορέας δεν ελέγχει δημόσιο φορέα» οδηγεί προφανώς τους συντάκτες του νομοσχέδιου σε τέτοια λάθη, που δημιουργούν τελείως εσφαλμένες εντυπώσεις στην κοινή γνώμη.

Αλλά ας πάμε και στην ουσία. Πως ακριβώς περιορίστηκε ο έλεγχος των ιδιωτικών ΚΤΕΟ, που απ ‘ότι φαίνεται γίνονταν μια χαρά με τον νόμο του 2002 (!) του οποίου δύο άρθρα επαναφέρει σε ισχύ το νομοσχέδιο του 2018!

Τα άρθρα 3 και 5 της 58413/7516/10-10-2002 απόφασης του Υπουργού Μεταφορών (Β’ 1350) και τα οποία επαναφέρονται σε ισχύ, αφού είχαν καταργηθεί από τον 1123Β/2011, προβλέπουν πολύ λιγότερες υποχρεώσεις του μηχανογραφικού συστήματος των ΚΤΕΟ από αυτές που προβλέπει ο νόμος που τα κατήργησε!

Συγκεκριμένα τα δύο άρθρα που επαναφέρονται σε ισχύ δεν συμπεριλαμβάνουν ούτε την υποχρέωση αποστολής των φωτογραφιών του ελέγχου ούτε των ψηφιακά υπογεγραμμένων από τις γραμμές ελέγχου αρχείων δεδομένων.

Να υποθέσουμε ότι αυτά θα προστεθούν με νέες τροποποιήσεις του νομοσχεδίου όταν με το καλό γίνει νόμος;

Όμως υπάρχει και μία άλλη βασική διαφορά.

«Αυτόματη μεταφορά προς το ΥΜΕ αρχείων τύπου XML των δεδομένων, το αργότερο 48 ώρες μετά την ολοκλήρωση των τεχνικών ελέγχων των εν λόγω οχημάτων» προέβλεπε το άρθρο 3 του καταργημένου νόμου, το οποίο απειλεί να επαναφέρει του Υπουργείο με νέο νόμο.

Ενώ ο αντίστοιχος νόμος του 2011 που ισχύει ορίζει στις σχετικές υποχρεώσεις του Μηχανογραφικού συστήματος των ΚΤΕΟ

«Αυτόματη προώθηση των αποτελεσμάτων τεχνικού ελέγχου των μηχανημάτων των αυτομάτων γραμμών, τα οποία είναι υπογεγραμμένα με ψηφιακή υπογραφή από την κεντρική μονάδα της αυτόματης γραμμής, στο Μ.Σ. του ΥΠ.Υ.ΜΕ.ΔΙ., αμέσως μόλις ολοκληρωθούν οι έλεγχοι που γίνονται από την αυτόματη γραμμή ελέγχου».

Επειδή, δεν πιστεύουμε ότι οι συντάκτες του νομοσχεδίου δεν γνωρίζουν την δουλειά τους, μας δημιουργείται η εντύπωση ότι κάτι άλλο κρύβεται πίσω και κάτω από την συγκεκριμένη τροποποίηση. Ή απλά, ότι κάποιοι πίεσαν να αλλάξει το «αμέσως» της αποστολής των αρχείων ή το μέχρι το τέλος της ημέρας που στην πράξη ίσχυε, σε 48ωρο περιθώριο.

Σε αυτήν την περίπτωση καλύτερα να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους και όχι να τα καλύπτουμε πίσω από την ανάγκη τάχατες πληρέστερου ελέγχου αποκλειστικά των ιδιωτικών ΚΤΕΟ.

Επισκέψεις 309

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *