Μπαίνει τέλος στην αλλαγή των χιλιομετρητών για τα μεταχειρισμένα οχήματα;

Σύμφωνα με πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας τις τελευταίες ημέρες, αναμένεται πολύ σύντομα η έκδοση απόφασης από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών που θα βάζει φρένο στην αλλαγή των χιλιομετρητών των προς πώληση οχημάτων.

Πιο συγκεκριμένα, οι πληροφορίες αυτές λένε ότι με την απόφαση αυτή, τα   θα «συμβουλεύονται» υποχρεωτικά, με αυτοματοποιημένο τρόπο,  μηχανογραφικό αρχείο που θα διατηρεί το Υπουργείο και στο οποίο θα είναι καταγεγγραμμένο ολόκληρο το ιστορικό του χιλιομετρητή ενός οχήματος, έτσι όπως κάθε φορά διαπιστώνεται κατά τον τεχνικό έλεγχό του.

Εν συνεχεία, σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι η εξέλιξη των διανυθέντων χιλιομέτρων ενός οχήματος, δεν είναι φυσιολογική, αυτό θα καταγράφεται επί του Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου και θα τίθεται υπόψιν του ιδιοκτήτη του οχήματος.

Να θυμίσουμε ότι με τον νέο νόμο για τα ΚΤΕΟ η μείωση του χιλιομετρητή συνεπάγεται και καταγραφή Σοβαρής Έλλειψης για το όχημα.

Επίσης, πάντα σύμφωνα με τις πληροφορίες που δημοσιεύτηκαν, το ιστορικό των διανυθέντων χιλιομέτρων ενός οχήματος, θα είναι προσβάσιμο από τον ιδιοκτήτη του και μέσω του διαδικτύου, μετά την κατασκευή και ανάρτηση ειδικής εφαρμογής του Υπουργείου Υποδ. και Μεταφορών.

Αυτή η απόφαση έρχεται να συμπληρώσει την αντίστοιχη που αφορούσε στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα και που καθιστούσε υποχρεωτική την αναγραφή επί των αδειών κυκλοφορίας των χιλιομέτρων με τα οποία είχε εισαχθεί ένα όχημα από τελωνείο.

Φυσικά, ας δούμε πρώτα δημοσιευμένη την νέα απόφαση και ας την δούμε να εφαρμόζεται, πριν αρχίσουμε τους πανηγυρισμούς. Το kteonews ήδη από τον Νοέμβριο του 2016 είχε γράψει για το ζήτημα αυτό.

«Η πρώτη λύση βρίσκεται ήδη στα χέρια του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, έχει υποστεί την αναγκαία επεξεργασία και είναι έτοιμη για υπογραφή. Καθυστερεί όμως ήδη αρκετά αυτή η τελική φάση, χωρίς να γνωρίζουμε τους λόγους. Αφορά στην εκτύπωση επί του Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου ολόκληρου του ιστορικού χιλιομέτρων του αυτοκινήτου. Δεν ξέρουμε αυτήν την στιγμή και εφ’ όσον δεν έχει δημοσιοποιηθεί η απόφαση, τον ακριβή τρόπο που θα γίνει αυτό. Δεν νομίζω όμως ότι είναι τόσο απλή λύση όσο ακούγεται και είναι σίγουρο ότι θα δοθεί κάποια προθεσμία μέχρι να είναι δυνατή η εφαρμογή της».

Μέσα σε αυτά πλαίσια και υπό το φως των αναμενόμενων εξελίξεων ο κ. Βήκας, πρόεδρος ενός από τους τρεις συλλόγους ιδιοκτητών Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, του Πανελληνίου Συνδέσμου συγκεκριμένα, έδωσε συνέντευξη στο ραδιοσταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM».

Μεταξύ άλλων είπε «Είναι μία πολύ σημαντική εξέλιξη όσον αφορά στη λήψη γνώσης από τους οδηγούς για τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει ένα όχημα, είτε αυτό είναι ιδιοκτησίας τους, είτε πρόκειται να γίνει ιδιοκτησίας τους. Βάσει ενός σχεδίου εγκυκλίου που έχουμε στα χέρια μας αυτήν τη στιγμή από το υπουργείο Μεταφορών, υλοποιείται μία παλαιότερη πρόταση του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, ώστε να αναγράφεται όλο το ιστορικό των χιλιομέτρων σε κάθε έλεγχο ΚΤΕΟ κατά το παρελθόν. Αυτό διαπιστώνεται σήμερα ανά χρονιά, ανά δελτίο, ενώ με τη νέα μέθοδο, ουσιαστικά σε κάθε δελτίο θα αναρτάται όλο το ιστορικό. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι αν το όχημα έχει εμπλακεί σε δέκα τεχνικούς ελέγχους με δέκα αντίστοιχες καταγραφές χιλιομέτρων θα αναγράφονται όλες».

Ενώ παρακάτω τόνισε ότι οι προτάσεις για το συγκεκριμένο μέτρο υπεβλήθησαν από τον Σύνδεσμο πριν από τρία χρόνια, διότι -όπως υπογράμμισε- είχαν γίνει γνωστά φαινόμενα ορισμένων που ήθελαν να σβήσουν τα «ίχνη» της έντονης διαφοράς χιλιομέτρων με ελέγχους που πραγματοποιούνταν σε διάστημα λίγων ημερών, φαινόμενα που εντόπισε ο σύνδεσμος και «με αφορμή αυτά τα δεδομένα απευθυνθήκαμε στο υπουργείο Μεταφορών και θεωρήσαμε σκόπιμο να αναγράφεται όλο το ιστορικό πάνω στο δελτίο ελέγχου, προκειμένου να υπάρχει πλήρη γνώση χρόνια πριν».

Επισκέψεις 51

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *