Extra πρόστιμα 150 ευρώ για έλλειψη ΚΤΕΟ – μιά ιστορία πονεμένη

Διαβάζουμε αυτές τις μέρες τον ορυμαγδό δημοσιεύσεων για το ότι ξεκινάει όπου νάναι η αποστολή ειδοποιητηρίων για την πληρωμή των extra προστίμων των 150 ευρώ μέσω taxis για όσους δεν έχουν περάσει τα οχήματά τους ΚΤΕΟ, ως ώφειλαν.

Μερικές παρατηρήσεις:

Είναι ντροπή για την χώρα μας να συζητάμε σχεδόν δύο χρόνια μετά για την εφαρμογή ενός νόμου που ψηφίστηκε κάπου το Φθινόπωρο του 2015 για να εφαρμοστεί από τις αρχές του 2016. Τότε ήταν που θα στέλνονταν τα πρώτα ειδοποιητήρια. Εννοείται ότι πρώτα οφείλει να εξετάζει κάποια αρχή  την δυνατότητα εφαρμογής μιάς νομοθεσίας και μετά την προωθεί για ψήφιση. Εδώ έγινε το αντίθετο. Πρώτα ψηφίστηκε η και μετά εξετάστηκε η δυνατότητα εφαρμογής της και ο εντοπισμός προβλημάτων. Μιά ακόμα φορά άσχετοι και ανίκανοι αποδειχθήκαμε.

Στα δημοσιεύματα των ημερών διαβάζουμε ότι η αποστολή ειδοποιητηρίων θα γίνει αρχικά μόνο για τους παραβάτες κατόχους οχημάτων με πρώτη άδεια κυκλοφορίας μετά το 1996. Γιατί υπάρχουν πολλά οχήματα παλαιότερων δεκαετίων των οποίων οι κινήσεις – μεταβολές δεν έχουν καταχωρηθεί στο μηχανογραφικό σύστημα των αδειών κυκλοφορίας.  Κι εδώ αναρωτιόμαστε: τι θα γίνει με αυτά. Πρόκειται να καταχωρηθούν τα στοιχεία τους εκ των υστέρων; Έχει αναλάβει κάποια υπηρεσία το ξεκαθάρισμα των μηχανογραφημένων καταλόγων; Πόσο θα διαρκέσουν τα παραπάνω, αν γίνουν; Γιατί αλλιώς εννοείται ότι οποιαδήποτε εφαρμογή νόμου με πρόστιμα μόνο για ένα μέρος των παραβατών δεν μπορεί να γίνει. Αν γίνει, θα γελάσει και η καπνιστή ρέγγα. Πιάνουμε μόνο τους μισούς παραβάτες, τους άλλους μισούς είμαστε ανίκανοι να τους πιάσουμε, αλλά όλοι οι έλληνες είναι ίσοι απέναντι στους νόμους;

Κι όλα αυτά την ίδια στιγμή που η κάνει κυριολεκτικά τα στραβά μάτια απέναντι σε όσους δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ τα οχήματά τους. Λες και δεν την αφορά το ζήτημα. Αυτό προκύπτει και από τα στατιστικά της. Το 2015, που είναι το τελευταίο έτος που βρήκαμε δημοσιευμένα στατιστικά της τροχαίας που αφορούν και τα ΚΤΕΟ, ενώ διαπιστώθηκαν 383.567 ΣΟΒΑΡΕΣ παραβάσεις, μόνο 25.130 αφορούσαν σε έλλειψη δελτίων ΚΤΕΟ των οχημάτων. Δηλαδή το 6,5%! Ένα ποσοστό που θα έπρεπε να είναι 30-40%, έχει καταγραφεί σαν 6,5%. Γιατί; Φυσικά, γιατί η δεν ελέγχει την ύπαρξη δελτίου ΚΤΕΟ παρά μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις.

Επισκέψεις 145

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *