Το φιάσκο της εκπαίδευσης των ελεγκτών ΚΤΕΟ

Γιατί η των ελεγκτών είναι ένα φιάσκο; Δείτε το στο παρακάτω κείμενο.

Οι ελεγκτές στα ΚΤΕΟ οφείλουν, σύμφωνα με την νομοθεσία, να εκπαιδεύονται κάθε χρόνο, προκειμένου να μπορούν να διατηρήσουν το πιστοποιητικό ελεγκτή.

Το Υπουργείο Μεταφορών εκδίδει επομένως κάθε χρόνο την ύλη στην οποία πρέπει να εκπαιδευτούν οι τεχνικοί. Εκεί τελειώνει και η δουλειά του.

Στην συνέχεια, κάποιες ιδιωτικές σχολές (ΚΕΚ) που έχουν την ανάλογη άδεια, αναλαμβάνουν την διενέργεια της εκπαίδευσης. Επίσης την δυνατότητα εκπαίδευσης έχουν και τα ΚΤΕ (Κέντρα Τεχνολογικής Έρευνας) των ΤΕΙ, αλλά μόνο το ΚΤΕ του ΤΕΙ  Χαλκίδος αναμιγνύεται στην εκπαίδευση των ελεγκτών ΚΤΕΟ, προς το παρόν.

Οι παραπάνω φορείς εκπαιδεύουν μόνο τους τεχνικούς διευθυντές των ΚΤΕΟ, οι οποίοι αναλαμβάνουν την ευθύνη της εκπαίδευσης των ελεγκτών στο ΚΤΕΟ τους.

Σε τι συνίσταται το φιάσκο επομένως που γράφουμε στον τίτλο του άρθρου;

Πρώτον, στην ύλη εκπαίδευσης που εκδίδει το Υπουργείο. Διότι στην πραγματικότητα δεν πρόκειται για ύλη εκπαίδευσης, αλλά για θεματολογία. Η οποία μάλιστα κατά κανόνα περιλαμβάνει θέματα, που ήδη έχουν επικοινωνηθεί στα ΚΤΕΟ ως νομοθεσία και εφαρμόζονται για όλη την προηγούμενη χρονιά.

Δείτε εδώ το άρθρο μας, το σχετικό με την εκπαίδευση του 2017.

Και το δεύτερο στοιχείο που συνθέτει το φιάσκο, είναι η ίδια η διενέργεια της εκπαίδευσης. Δεν κρίνουμε τους εκπαιδευτές με αυτό, αλλά την διαδικασία. Το τι ακριβώς θα διδάξει ο κάθε εκπαιδευτής και το πως θα το διδάξει, επαφίεται στην δική του βούληση και διάθεση! Συνήθως βέβαια δεν διδάσκει τίποτα ουσιαστικό, γιατί κι αυτός δεν έχει διδαχθεί τίποτα από τους αρμόδιους που εκδίδουν την υποτιθέμενη ύλη.

Είναι σαφές για όλους τους εμπλεκόμενους ότι το θέμα της εκπαίδευσης των ελεγκτών πρέπει να επανασκοπηθεί από την αρχή και να αλλάξει εκ βάθρων.

Η κυρίαρχη άποψη στον χώρο των ΚΤΕΟ, είναι ότι την ευθύνη της εκπαίδευσης πρέπει να αναλάβουν οι καθ’ ύλην αρμόδιοι. Κι αυτοί είναι τα ίδια τα στελέχη του Υπουργείου Μεταφορών, που εκδίδουν την σχετική με τον τεχνικό έλεγχο νομοθεσία. Διότι είναι και οι μόνο αρμόδιοι και ικανοί να την αναλύσουν και να την ερμηνεύσουν.

Ένα τόσο σοβαρό ζήτημα, όπως είναι η εκπαίδευση των ελεγκτών στα ΚΤΕΟ, δεν είναι σωστό να αφήνεται στην τύχη του και στο φιλότιμο ή την αφιλοτμία κάποιων.

Εξ άλλου, μην ξεχνάμε, ότι από τους ίδιους τους κατ’ ουσίαν ανεκπαίδευτους ελεγκτές, ζητάει το Υπουργείο την ευθύνη της κατά περίπτωση ελλειματικής διενέργειας των τεχνικών ελέγχων των οχημάτων.

Επισκέψεις 547

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *