«Φόρο πολυτελείας» στα τετράτροχα για περιβαλλοντικούς λόγους επιβάλλει η Κίνα

Η κινεζική κυβέρνηση επιβάλλει φόρο που ανέρχεται στο 10% για τα υπερπολυτελή αυτοκίνητα σε μια προσπάθεια όχι να «μπει χρήμα στα ταμεία» αλλά να ωθήσει εκείνους που μπορούν να τα αγοράσουν σε πιο φιλικά προς το περιβάλλον και αποδοτικότερα τετράτροχα.

Σύμφωνα με το κινεζικό υπουργείο οικονομικών ο φόρος ισχύει ήδη για αυτοκίνητα των οποίων η τιμή υπερβαίνει τα 189.000 δολάρια και στοχεύει στην προώθηση αυτοκινήτων με «λογικότερα μεγέθη κατανάλωσης καυσίμου και στον περιορισμό των εκπομπών ρύπων και την εξοικονόμηση ενέργειας» όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση.

Στον αντίποδα δρομολογείται επίσης η περιστολή των φόρων που βαρύνουν τα μικρότερα και πιο αποδοτικά αυτοκίνητα.

«Η επιβολή του φόρου στα υπερπολυτελή αυτοκίνητα αντικατοπτρίζει την στάση της κυβέρνησης για την προώθηση των αποδοτικότερων αυτοκινήτων.

Επίσης ο νέος αυτός φόρος θα επιταχύνει τη διαδικασία μείωσης των φόρων στα μικρότερα και αποδοτικότερα αυτοκίνητα στο πλαίσιο του στόχου της κυβέρνησης να προωθήσει αυτοκίνητα με χαμηλότερες τιμές κατανάλωσης καυσίμου» ανέφερε χαρακτηριστικά εκπρόσωπος της Γενικής Γραμματείας Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας.

Παρ΄όλα αυτά ο νέος φόρος αναμένεται να αποτελέσει ένα μικρό πλήγμα για τις υπερπολυτελείς φίρμες του διαμετρήματος των Ferrari, Bentley, Rolls-Royce, Lamborghini, McLaren και Aston Martin οι οποίες τα τελευταία χρόνια στρέφουν ολοένα και περισσότερο το βλέμμα στους ολοένα και πιο πολυπληθείς πλούσιους Κινέζους προσαρμόζοντας αναλόγως και την γκάμα προϊόντων τους.

Σε ό,τι αφορά τις επιπτώσεις στις υπερπολυτελείς φίρμες, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τόσο αναλυτών αλλά και των ίδιων αυτοκινητοβιομηχανιών, αφενός ο νέος φόρος αναμένεται να επηρεάσει ένα μικρό αριθμό μοντέλων τους και αφετέρου οι ευκατάστατοι Κινέζοι δεν αναμένεται να διστάσουν μπροστά σε μια αύξηση της τιμής του τετράτροχου των ονείρων τους.

Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι σε ό,τι αφορά τις πιο mainstream premium προτάσεις αυτοκινητοβιομηχανιών όπως η Mercedes-Benz, η Audi και η BMW οι οποίες κυριαρχούν στην κινεζική αγορά, ο νέος φόρος πολυτέλειας δεν αναμένεται να επηρεάσει παρά μόνο ελάχιστα προϊόντα στην κορυφή της γκάμας τους αφήνοντας ανέπαφα τον κύριο όγκο πωλήσεών τους στην κινεζική αγορά.

Πηγή: in.gr/auto

Επισκέψεις 30