Μενού Κλείσιμο

Φρένο στην «Βουλγαροποίηση» των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, προσπαθεί να βάλει το Υπουργείο Μεταφορών

Με νέα διευκρινιστική εγκύκλιο, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προσπαθεί, μεταξύ άλλων, να βάλει τέλος στην κομπίνα των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, που αν και προέρχονται από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, κάνουν μια στάση στην Βουλγαρία για να «εξαγνιστούν».

Διαβάστε αναλυτικά σχετικά με την «Βιομηχανία βεβαιώσεων ΚΤΕΟ στήθηκε στη Βουλγαρία!», ένα άρθρο του Γ. Ανδρή στο newsauto.gr.

Έρχεται όμως τώρα το Υπ. Υποδ. & Μεταφορών, με την εγκύκλιο 12829/192 της 6/3/2020, να ξεκαθαρίσει ότι προκειμένου να ταξινομηθεί ένα μεταχειρισμένο όχημα στην χώρα μας, πρέπει να έχει δελτίο τεχνικού ελέγχου σε ισχύ και χωρίς σοβαρές ή επικίνδυνες ελλείψεις, από την χώρα προηγούμενης ταξινόμησης και όχι από την χώρα προέλευσης. Πρέπει δηλαδή το δελτίο τεχνικού ελέγχου και η άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου να είναι από την ίδια χώρα.

Αναλυτικότερα, η σχετική διεκρίνηση:

«Σύμφωνα με την οδηγία 2014/45/ΕΕ (παράγραφος 2 του άρθρου 4 αυτής) ο τεχνικός έλεγχος εκτελείται από το κράτος-μέλος ταξινόμησης του οχήματος, συνεπώς κατά την μεταχειρισμένου επιβατηγού οχήματος προερχόμενο από κράτος-μέλος της Ε.Ε., το υποβαλλόμενο Πιστοποιητικό Τεχνικού Ελέγχου πρέπει να έχει εκδοθεί από το κράτος αυτό.
Παράδειγμα 1: Όχημα με προηγούμενη κυκλοφορία στην Ιταλία μεταφέρεται στη Βουλγαρία και χωρίς να ταξινομηθεί στην Βουλγαρία εισάγεται για ταξινόμηση στη χώρα μας. Στην αρμόδια υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας πρέπει να προσκομιστεί το Πιστοποιητικό Τεχνικού Ελέγχου της Ιταλίας (εφόσον από τη συχνότητα ελέγχου της Ιταλίας είναι απαιτητό). Αν δεν ανευρίσκεται το Πιστοποιητικό Τεχνικού Ελέγχου της Ιταλίας, προκειμένου να ταξινομηθεί στη χώρα μας πρέπει να υποβληθεί το Πιστοποιητικό Τεχνικού Ελέγχου της Βουλγαρίας μετά από ταξινόμηση στη χώρα αυτή. Στην ουσία πρέπει η άδεια κυκλοφορίας και το Πιστοποιητικό Τεχνικού Ελέγχου να έχουν εκδοθεί από την ίδια χώρα».

Προσπαθεί επομένως το Υπουργείο Μεταφορών με την παραπάνω διευκρίνηση να βάλει ένα «φρένο» στην παραγωγή δελτίων από Βουλγαρία, που χρησίμευαν μόνο και μόνο για να κάνουν δυνατή την ταξινόμηση στην χώρα μας ενός αυτοκινήτου, το οποίο στην χώρα προηγούμενης ταξινόμησής του είτε είχε δελτίο τεχνικού ελέγχου με σοβαρές ή επικίνδυνες ελλείψεις είτε με περισσότερα χιλιόμετρα στο κοντέρ του.

Το αν θα το καταφέρει και με αυτή την διευκρίνηση είναι ένα ερώτημα που θα απαντηθεί στην πορεία εφαρμογής της.

Επισκέψεις 206

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *