Η «Καθημερινή» αποδίδει την μη επιβολή του προστίμου των 150 ευρώ στην έλλειψη συνεννόησης δύο υπουργείων

Με άρθρο της Αλεξάνδρας Κασσίμη η εφημερίδα «Καθημερινή» θεωρεί ότι η μη επιβολή του προστίμου των 150 ευρώ σε όσους μέχρι τώρα δεν έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο το αυτοκίνητό τους,

οφείλεται στο ότι δύο υπουργεία, των μεταφορών και της οικονομίας δεν έχουν ακόμα συμφωνήσει σε όλες τις λεπτομέρειες εφαρμογής του ισχύοντος σχετικού νόμου.

Αναλυτικά γράφει η «Καθημερινή»:

Ο ταχυδρόμος δεν χτύπησε ούτε μία φορά τελικά την πόρτα των ιδιοκτητών Ι.Χ. που δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ τα οχήματά τους. Είχαν εξαγγελθεί υπέρογκα πρόστιμα, αλλά και διευκολύνσεις με εκπτώσεις για τους εκπρόθεσμους ιδιοκτήτες. Συγκεκριμένα, είχε ανακοινωθεί ότι από τον Φεβρουάριο του 2016 θα αποστέλλονταν προσωπικά σημειώματα στα σπίτια των ιδιοκτητών. Ενάμιση χρόνο αργότερα, δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη η διασταύρωση των στοιχείων των βάσεων δεδομένων του υπουργείου Οικονομικών με τις αντίστοιχες του υπουργείου Μεταφορών.

Ο προγραμματισμός της κυβέρνησης ήθελε την αποστολή ειδοποιητηρίων στους ιδιοκτήτες Ι.Χ. και δικύκλων που δεν έχουν περάσει τα οχήματά τους από τεχνικό έλεγχο, που διατηρούν ανασφάλιστα οχήματα και που δεν έχουν καταβάλει το αντίτιμο για τα τέλη κυκλοφορίας. Προϋπόθεση, όμως, για τον εντοπισμό των παραπάνω παραβατών ήταν η διασύνδεση της βάσης δεδομένων του υπουργείου Μεταφορών (με στοιχεία ελέγχων ΚΤΕΟ) με την αντίστοιχη του υπουργείου Οικονομικών, η οποία περιλαμβάνει τα ακριβή στοιχεία ιδιοκτησίας και καταβολής τελών κυκλοφορίας των οχημάτων.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι το όλο εγχείρημα έχει «κολλήσει» σε μια κοινή υπουργική απόφαση, η οποία δεν έχει υπογραφεί ακόμα από το υπουργείο Οικονομικών, ενώ τον περασμένο Σεπτέμβριο εγκρίθηκε από το υπουργείο Υποδομών. Ο σχετικός νόμος έχει ψηφιστεί από τον Αύγουστο του 2015 και ερμηνευτική εγκύκλιος προέβλεπε την ολοκλήρωση των διασταυρώσεων των δύο βάσεων δεδομένων τον Φεβρουάριο του 2016.

Στο μεταξύ, τα συναρμόδια υπουργεία κατέληξαν στο ότι πρέπει να τροποποιηθεί ο νόμος και να γίνεται διασταύρωση δύο φορές τον χρόνο, κάθε Φεβρουάριο και κάθε Σεπτέμβριο, αντί μιας φοράς που προβλέπεται. Ακόμη μία αλλαγή η οποία προωθείται αφορά σε διόρθωση του νόμου, που προβλέπει τη μη καταβολή του προστίμου της Τροχαίας (400 ευρώ), σε περίπτωση που ιδιοκτήτης εντοπιστεί από δυνάμεις της χωρίς να έχει περάσει το όχημά του από ΚΤΕΟ, εάν καταβληθεί το αντίτιμο του διοικητικού προστίμου (που περιλαμβάνεται στο ειδοποιητήριο) των 150 ευρώ. Αυτή η πρόβλεψη πρόκειται να καταργηθεί έτσι ώστε η πληρωμή του διοικητικού προστίμου των 150 ευρώ να μην απαλλάσσει τον ιδιοκτήτη από το πρόστιμο της Τροχαίας (400 ευρώ) σε περίπτωση που δεν έχει προβεί στον απαιτούμενο έλεγχο ΚΤΕΟ.

Οσον αφορά τη ροή των ελέγχων παρατηρείται αποχή περίπου 10% τους πρώτους μήνες του 2017 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015 (φέτος πρέπει να περάσουν από ΚΤΕΟ τα οχήματα που ελέγχθηκαν το 2015, γι’ αυτό και η σύγκριση γίνεται με τα στοιχεία του 2015 και όχι του 2016). Εκτιμήσεις θέλουν το 2015 να μετρούσε 1,2 εκατ. ανέλεγκτα οχήματα περίπου. Την ίδια στιγμή, ο Κωνσταντίνος Βήκας, πρόεδρος της Ενωσης Ιδιωτικών ΚΤΕΟ εκτιμά ότι η πλειονότητα των μοτοσικλετών δεν έχει περάσει την πύλη κάποιου ΚΤΕΟ. «Εκτός διαδικασίας ελέγχου υπολογίζουμε ότι βρίσκεται περίπου το 80% των μοτοσικλετών», σημειώνει.

Επισκέψεις 71

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *