Μα… να με κόψουνε για λίγα παραπάνω καυσαέρια; Απαράδεκτο!

Οι τεχνικοί ελεγκτές στα το ακούν καθημερινά. Ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου ή της μοτοσυκλέτας να διαμαρτύρεται: «Μα να με κόψετε για παραπάνω ;».

Έτσι έχουμε μάθει. Να θεωρούμε ότι το αυτοκίνητό μας όταν βγάζει παραπάνω από τους επιτρεπτούς ρύπους στο περιβάλλον, ε… αυτό δεν είναι και κάτι τόσο σημαντικό. Δεν είναι και κανένα σοβαρό πρόβλημα ασφάλειας βρε αδελφέ…

Αυτό μου ήρθε στο μυαλό, όταν διάβασα την είδηση στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων με τίτλο «Μία στις τρεις νέες περιπτώσεις παιδικού άσθματος αποδίδεται στη του αέρα».

Αλλά δεν είναι μόνο ο τίτλος. Η ουσία μάλιστα βρίσκεται στο περιεχόμενο της δημοσίευσης:

Ένα στα τρία νέα περιστατικά παιδικού άσθματος (το 33%) σχετίζονται με τη ρύπανση του αέρα και ένα μεγάλο μέρος από αυτά (τουλάχιστον ένα στα δέκα ετησίως) θα μπορούσαν να αποφευχθούν με τα κατάλληλα μέτρα, σύμφωνα με μία νέα ευρωπαϊκή επιστημονική έρευνα.

Οι ερευνητές του Ινστιτούτου Παγκόσμιας Υγείας της Βαρκελώνης (ISGlobal), με επικεφαλής τον Δαβίδ Ρόχας-Ρουέδα, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «European Respiratory Journal» της Ευρωπαϊκής Πνευμονολογικής Εταιρείας, ανέλυσαν στοιχεία για περισσότερα από 65,4 εκατομμύρια παιδιά σε 18 ευρωπαϊκές χώρες (και στην Ελλάδα), συμπεραίνοντας ότι η ποιότητα του αέρα παίζει καθοριστικό ρόλο στην πρόκληση άσθματος στα παιδιά.

Το άσθμα είναι η συχνότερη χρόνια παιδική πάθηση. Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι οι τωρινές συστάσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ) για το επίπεδο των διοξειδίου του αζώτου, που εκπέμπονται κυρίως από τα οχήματα, δεν παρέχουν επαρκή προστασία στα παιδιά.

Η μελέτη εκτιμά ότι το ποσοστό των νέων περιπτώσεων παιδικού άσθματος που σχετίζεται με τη ρύπανση του αέρα ποικίλει ανάλογα με το είδος των ρύπων: Στο 33% για τα μικροσωματίδια (ΡΜ2,5), στο 23% για τα οξείδια του αζώτου (ΝΟ2) και στο 15% για τον μαύρο άνθρακα (BC).

Οι ερευνητές εκτιμούν ότι η συμμόρφωση των 18 χωρών με τις συστάσεις του ΠΟΥ για τα σωματίδια ΡΜ2,5 θα μπορούσε να μειώσει κατά περίπου 66.000 (11% του συνόλου) τα νέα περιστατικά παιδικού άσθματος, ενώ η συμμόρφωση με τις οδηγίες για το επίπεδο των οξειδίων του αζώτου θα μπορούσε να αποτρέψει μόνο 2.400 περιστατικά κάθε χρόνο (0,4% των συνολικών). Συνεπώς, οι επιστήμονες έκριναν ότι οι εν λόγω συστάσεις του ΠΟΥ είναι πολύ «χαλαρές» και πρέπει να γίνουν πιο αυστηρές.

Μόλυνση του αέρα που αναπνέουμε από εξάτμιση αυτοκινήτου

Στην Ελλάδα λοιπόν, στην χώρα στην οποία έχουν εισαχθεί τα τελευταία χρόνια δεκάδες χιλιάδες πετρελαιοκίνητων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από άλλες χώρες της Ευρώπης κι αφού εκεί «έφαγαν τα ψωμιά τους», στην χώρα που υπάρχει ο πιο γερασμένος στόλος αυτοκινήτων, στην χώρα που τα ταξί είναι σχεδόν αποκλειστικά πετρελαιοκίνητα και κακοσυντηρημένα, στην χώρα που στα βενζινάδικα διακινούνται αμφιβόλου ποιότητας καύσιμα χωρίς ουσιαστικό έλεγχο, έχουμε  εκπαιδευτεί να θεωρούμε ότι τα παιδιά μας φυσικά χρειάζεται να μεγαλώνουν σε ένα υγιές περιβάλλον, ότι πρέπει να ληφθούν μέτρα γι αυτό, αλλά αρκεί τα μέτρα να μην αφορούν το δικό μας αυτοκίνητο!

Ο έλεγχος καυσαερίων των βενζινοκίνητων οχημάτων στα ΚΤΕΟ αφορά αποκλειστικά στον έλεγχο περιεκτικότητας σε υδρογονάνθρακες και μονοξείδιο του άνθρακος, ενώ δεν ελέγχονται τα οξείδια αζώτου. Ο έλεγχος των πετρελαιοκίνητων περιορίζεται στον έλεγχο μικροσωματιδίων, δηλαδή αυτό που βλέπουμε σαν καπνιά από την εξάτμιση.

Η σωστή συντήρηση του οχήματος εξασφαλίζει ότι οι τιμές στους παραπάνω ρύπους θα βρίσκεται εντός των επιτρεπόμενων ορίων.

Πόσοι όμως απο εμάς έχουμε πραγματικά κατανοήσει την ανάγκη να συντηρούμε σωστά τον κινητήρα του αυτοκινήτου μας;

Πόσοι απο εμάς αντιλαμβανόμαστε ότι οι αρνητικές επιπτώσεις ενός οχήματος που ρυπαίνει το περιβάλλον αφορούν άμεσα και την υγεία των δικών μας παιδιών

Επισκέψεις 1

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *