Νέος βασικός νόμος για την λειτουργία των ΚΤΕΟ

Με στόχο την εναρμόνιση της Ελληνικής με την Ευρωπαϊκή για τον τεχνικό έλεγχο των οχημάτων () δημοσιεύτηκε χθες 4/8 στην εφημερίδα της Κυβέρνησης. ο νέος βασικός νόμος για την λειτουργία των .

Η Ευρωπαϊκή Οδηγία προς την οποία θέλει να εναρμονιστεί η ελληνική νομοθεσία είναι η οδηγία 2014/45/ΕΚ (EE L 127 της 3-4-2014) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για «τον τεχνικό έλεγχο των μηχανοκίνητων οχημάτων και των ρυμουλκουμένων τους».

Με την νέα νομοθεσία καθορίζονται σχεδόν τα πάντα εξ αρχής. Οι κατηγορίες ελεγχόμενων οχημάτων και τα απαιτούμενα διαστήματα περιοδικού ελέγχου. Οι κατηγορίες ελλείψεων που μπορεί να διαπιστωθούν σε κάποιο όχημα αλλά και ο καθορισμός του βαθμού σοβαρότητάς τους. Ο τρόπος ελέγχου. Αλλά και με τα διάφορα παραρτήματα περιγράφονται όλα τα σχετικά με τις απαιτήσεις που πρέπει να ικανοποιεί ένα ΚΤΕΟ, αλλά και τα προσόντα των ελεγκτών και οι ανάγκες εκπαίδευσής τους.

Ρίχνοντας μια πρώτη ματιά στον νέο νόμο σταχυολογούμε τις παρακάτω σημαντικές αλλαγές σε σχέση με την υπάρχουσα μέχρι σήμερα νομοθεσία

 –  σε περίπτωση νέας ταξινόμησης στην Ελλάδα οχήματος που έχει ήδη ταξινομηθεί σε άλλο κράτος μέλος, αναγνωρίζεται το πιστοποιητικό τεχνικού ελέγχου το οποίο έχει εκδώσει το εν λόγω κράτος μέλος, σαν αυτό να είχε εκδοθεί στην Ελλάδα, υπό την προϋπόθεση ότι το πιστοποιητικό τεχνικού ελέγχου ισχύει ακόμη βάσει της συχνότητας των περιοδικών τεχνικών ελέγχων που έχει θεσπιστεί στην Ελλάδα

  – Σε περιπτώσεις που διαπιστώνεται παραποίηση του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων με σκοπό τη μείωση ή την αλλοίωση της ένδειξης της καταγεγραμμένης από όχημα απόστασης, η παραποίηση αυτή επισύρει αποτελεσματικές, αναλογικές και αποτρεπτικές διοικητικές και ποινικές κυρώσεις που δεν εισάγουν διακρίσεις.

αλλά και παρακάτω, στον καθορισμό των ελλείψεων, σχετικά με τον μετρητή χιλιομετρικών αποστάσεων, «η εμφανής παραποίηση (απάτη) για την μείωση ή την ψευδή καταγραφή της απόστασης που έχει διανύσει το όχημα» αλλά και το αν «ο χιλιομετρητής είναι εμφανώς εκτός λειτουργίας», ορίζονται πλέον ως Σοβαρή Έλλειψη του οχήματος.

 – Εντύπωση μας έκανε η απουσία του χαρακτηρισμού Επικίνδυνη Έλλειψη σε ελλείψεις που διαπιστώνονται κατά τον έλεγχο του αριθμού πλαισίου του οχήματος και ο χαρακτηρισμός τους απλώς σαν Σοβαρές Ελλείψεις.

 – Το σύστημα πιστοποίησης ποιότητας που θα ακολουθούν τα ΚΤΕΟ παραμένει το ISO 9001.

Ο νόμος 2726 Β /4-8-2017 όπως δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης

 

Επισκέψεις 1.088

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *