Πολλά λόγια για τα ΚΤΕΟ αλλά από πράξεις … τίποτα

Έχουν περάσει πάνω από δύο χρόνια από τότε που έχει ψηφισθεί ο πρώτος νόμος για την διασταύρωση των στοιχείων των οχημάτων της χώρας μας και την επιβολή προστίμων μέσω του taxis, σε όσα δεν έχουν ελεγχθεί σε , ως ώφειλαν.

Έχει περάσει πάνω από ένας χρόνος που συνεχώς διαρρέουν από την πλευρά του Υπουργείου Μεταφορών σχέδια για έλεγχο των αυτοκινήτων που έχουν «πειραγμένους» χιλιομετρητές. Ειδικά από την πλευρά του κ. Μαυραγάνη οι εξαγγελίες είχαν πάρει την μορφή χιονοστιβάδας αλλά και συγκεκριμένο χαρακτήρα.

Τίποτα από τα παραπάνω δεν έχει ακόμα γίνει, γεγονός που κλονίζει ακόμα περισσότερο την ήδη υπέρμετρα κλονισμένη εμπιστοσύνη του πολίτη στους θεσμούς. Οι πονηροί, οι κατεργαρέοι και οι διαφεύγοντες εξακολουθούν να κάνουν μια χαρά την δουλειά τους.

Όλα τα παραπάνω είναι αποκλειστική ευθύνη του υπουργείου μεταφορών, όπως ευθύνη του είναι και ο ουσιαστικός έλεγχος των ΚΤΕΟ, ιδιωτικών και δημόσιων, για το πόσο σωστά λειτουργούν.

Ειδικά για το τελευταίο, να τονίσουμε ότι έλεγχος των ΚΤΕΟ δεν είναι το να βρεθούν κάποιοι «ατυχείς» οι οποίοι απέστειλαν με καθυστέρηση τα δεδομένα ενός τεχνικού ελέγχου στο μηχανογραφικό σύστημα του Υπουργείου και να τιμωρηθούν με βαριές ποινές, διότι μόνο αυτό έχει καθ υπερβολήν κάνει μέχρι σήμερα το Υπουργείο Μεταφορών σχετικά με τον έλεγχο των ΚΤΕΟ. Το υπουργείο Μεταφορών έχει στα χέρια του αναλυτικά στοιχεία των ελέγχων των ΚΤΕΟ και μπορεί εύκολα να διαπιστώσει, ότι υπάρχουν ΚΤΕΟ που διαπιστώνουν σοβαρές ελλείψεις μόνο στο 2% των αυτοκινήτων που ελέγχουν, την ίδια στιγμή που άλλα ΚΤΕΟ διαπιστώνουν σοβαρές ελλείψεις στο 10% των οχημάτων. Ποιός από τους δύο δεν κάνει σωστά την δουλειά που του έχει ανατεθεί από το ελληνικό κράτος; Ίσως και οι δύο, αλλά πρωτίστως το αρμόδιο υπουργείο είναι που δεν κάνει καλά την δουλειά του, καθώς δεν προχωράει στον έλεγχο των ΚΤΕΟ που θεωρούν σημαντικότερο ζήτημα να κερδίσουν την πελατεία των ανταγωνιστών τους μέσω της «φιλικότητας», από την ορθή διεξαγωγή του τεχνικού ελέγχου.

Για τους χιλιομετρητές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων οι εξαγγελίες μέσω συνεντεύξεων τύπου και διαρροών είναι πολλές, αλλά τα μόνα που έχουν γίνει είναι: η αναγραφή στις άδειες κυκλοφορίας των χιλιομέτρων των εισαγόμενων μεταχειρισμένων και ο νόμος που, προσαρμόζοντας την ελληνική   στην αντίστοιχη ευρωπαϊκή, καθιστά την σκόπιμη μεταβολή των χιλιομετρητών σοβαρή έλλειψη, κατά τον έλεγχο των οχημάτων στα ΚΤΕΟ. Ο νόμος αυτός θα εφαρμοστεί από τον Μάϊο του 2018 αλλά αναμένεται εγκύκλιος που να αποσαφηνίζει σχεδόν τα πάντα τα σχετιζόμενα με την εφαρμογή του.

Στην όλη καθυστέρηση της αντιμετώπισης αυτών των καυτών θεμάτων από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έρχονται να συμβάλλουν και οι πρόσφατες οργανωτικές αναδιαρθρώσεις του υπουργείου και οι μετακινήσεις των βασικών στελεχών που χειρίζονται αυτά τα ζητήματα.

Επισκέψεις 317

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *