Πόσα είναι τελικά τα αυτοκίνητα με «κατεβασμένο» χιλιομετρητή;

Πολύ συζήτηση είχε γίνει το περασμένο φθινόπωρο, όταν εφαρμόστηκε στα προσωρινά η ισχύουσα τότε νομοθεσία για τον χαρακτηρισμό της μείωσης των χιλιομετρητών στα διάφορα οχήματα ως σοβαρής έλλειψης, σχετικά με πόσα αυτοκίνητα είχαν «πειραγμένο» κοντέρ.

Είχαν γραφεί και ακουστεί τότε εξωπραγματικά νούμερα, με κυρίαρχο αυτό του 1.500.000 οχημάτων, που υποτίθεται ότι είχαν κάποια στιγμή στο παρελθόν, υποστεί επέμβαση στο κοντέρ τους ώστε αυτό να δείχνει λιγότερα χιλιόμετρα.

Η ανάρτηση των στοιχείων των ελέγχων στα ΚΤΕΟ από την μηχανογραφική υπηρεσία του υπουργείου μεταφορών μας δίνει σήμερα την δυνατότητα να προσεγγίσουμε ικανοποιητικά μέσω αναγωγής τον αριθμό των οχημάτων με «κατεβασμένα» χιλιόμετρα.

Να θυμίσουμε ότι η νομοθεσία με βάση την οποία η μείωση του χιλιομετρητή χαρακτηρίζονταν ως σοβαρή έλλειψη στα ΚΤΕΟ, εφαρμόστηκε από τις 26 Σεπτεμβρίου του 2019 έως και τις πρώτες μέρες του Νοεμβρίου του ιδίου έτους.

Τρόπος προσέγγισης

Ας αναφερθούμε κατ’ αρχήν μόνο στα ελαφρά οχήματα, δηλαδή επιβατικά ιδιωτικής και δημοσίας χρήσης αυτοκίνητα και φορτηγά με μικτό βάρος μέχρι 3,5 τόνους.

Το ποσοστό σοβαρών ελλείψεων που εντοπίστηκαν στα ΚΤΕΟ για αυτά τα οχήματα το 2019 μέχρι και τον Αύγουστο ήταν 4,8% (73.680 αυτοκίνητα στους 1.534.775 ελέγχους) πανελλαδικά.

Το Οκτώβριο του 2019 το ποσοστό σοβαρών ελλείψεων στα ΚΤΕΟ εκτινάχθηκε στο 9,7%. Μπορούμε να θεωρήσουμε ότι η αύξηση αυτή του ποσοστού σοβαρών ελλείψεων κατά 4,9% τον μήνα Οκτώβριο οφείλεται αποκλειστικά στην καταγραφή των «πειραγμένων» χιλιομετρητών που πραγματοποιήθηκε ολόκληρο τον Οκτώβριο και μόνο σε αυτόν.

Κάτι τέτοιο όμως δεν θα ήταν αλήθεια, γιατί βλέποντας τα στατιστικά στοιχεία των ελέγχων στα ΚΤΕΟ διαπιστώνουμε ότι και τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο υπήρξε αύξηση του ποσοστού σοβαρών ελλείψεων σε σχέση με τους πρώτους μήνες του 2019, καθώς το ποσοστό τους κυμάνθηκε στο 5,9%. Οι άνθρωποι των ΚΤΕΟ γνωρίζουν ότι αυτό το επιπλέον ποσοστό οφείλεται στην εφαρμογή από τις 26 Σεπτεμβρίου του 2019 του νέου κανονισμού για τους ελέγχους στα ΚΤΕΟ (ΦΕΚ 1003Β/2019), ο οποίος είναι πιό σαφής για τις διάφορες ελλείψεις. Αλλά περισσότερο οφείλεται στην καταγραφή ως σοβαρής έλλειψης και των κοντέρ που είναι εκτός λειτουργίας. Αυτό το επιπλέον ποσοστό επομένως των σοβαρών ελλείψεων, το οποίο δεν οφείλεται σε εντοπισμό μειωμένων χιλιομετρητών, το υπολογίζουμε στο 1% περίπου, εφ’ όσον η καταγραφή του ξεκίνησε ουσιαστικά και αυτή τον Σεπτέμβριο του 2019, αλλά συνεχίζεται μέχρι και σήμερα.

Επομένως μπορούμε να προσεγγίσουμε με αρκετά μεγάλη ακρίβεια το ποσοστό των αυτοκινήτων που παρουσίασαν στους ελέγχους του μηνός Οκτωβρίου του 2019 σοβαρή έλλειψη για κατεβασμένα χιλιόμετρα, το οποίο δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο του 3,9%.

Αν θέλαμε να πλησιάσουμε ακόμα περισσότερο την πραγματικότητα θα έπρεπε από αυτό το ποσοστό να αφαιρέσουμε και τα αυτοκίνητα που δεν είχαν πραγματικά «πειραγμένο» χιλιομετρητή αλλά όμως είχε καταγραφεί λανθασμένη ένδειξη σε κάποιο παλαιότερο έλεγχο σε ΚΤΕΟ, τότε που κανείς δεν έδινε και μεγάλη σημασία σε αυτό το στοιχείο. Αυτό όμως είναι ένα στοιχείο που δεν μπορούμε να το μετρήσουμε, δηλαδή το πόσες λανθασμένες καταχωρήσεις είχαν γίνει σε παρελθόντες ελέγχους ΚΤΕΟ. Όμως και μόνο η αναφορά σε αυτό μας δίνει την δυνατότητα εφ’ εξής με ασφάλεια να ισχυριζόμαστε ότι το ποσοστό των Ε.Ι.Χ. με πειραγμένο χιλιομετρητή δεν υπερβαίνει το 3,9% του συνόλου.

Τελική εκτίμηση

Πόσα αυτοκίνητα κυκλοφορούν στην Ελλάδα; Αυτό το απαντάει σίγουρα η ΕΛΣΤΑΤ. Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία της, το 2018 βρίσκονταν σε κυκλοφορία 5.282.695 επιβατικά ιδιωτικής και δημοσίας χρήσεως. Εδώ λοιπόν μπορεί να γίνει η αναγωγή του ποσοστού 3,9% και να μας οδηγήσει στο σχετικά ασφαλές συμπέρασμα ότι τα αυτοκίνητα με πειραγμένο χιλιομετρητή δεν είναι δυνατόν να υπερβαίνουν τις 200.000.

Με το ίδιο τρόπο μπορούμε να εκτιμήσουμε με αρκετά καλή προσέγγιση, ότι δεν κυκλοφορούν πάνω 60.000 μοτοσυκλέτες με «κατεβασμένο» χιλιομετρητή.

Οι αριθμοί αυτοί σίγουρα δεν είναι μικροί. Είναι τεράστιοι για την ελληνική του μεταχειρισμένου οχήματος, την οποία για δεκαετίες διαμόρφωναν με στρεβλό τρόπο. Αλλά βέβαια δεν έχουν καμία σχέση και με τους αριθμούς που δημοσίευαν χωρίς κανένα στοιχείο, δεκάδες μέσα ηλεκτρονικής και έντυπης ειδησεογραφίας.

Επισκέψεις 22

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *