Τα «γυρισμένα» χιλιόμετρα ως σοβαρή έλλειψη κατά τον έλεγχο σε ΚΤΕΟ και ορισμένα ερωτήματα

Με τον νέο νόμο για τα ΚΤΕΟ, που έχει δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, στα οχήματα που έχει διαπιστωθεί κατά τον τεχνικό έλεγχο ότι έχουν «γυριστεί» τα χιλιόμετρά τους, θα σημειώνεται Σοβαρή Έλλειψη.

Αυτό σημαίνει ότι θα δίνεται στον ιδιοκτήτη τους ένα περιθώριο 20 ημερών να εξαλείψει την έλλειψη αυτή και να προσκομίσει το όχημά του για επανέλεγχο σε .

Πιο αναλυτικά το ΦΕΚ 2726Β/4-8-2017 Άρθρο 9 παράγραφος 6 αναφέρει:

«Σε περιπτώσεις που διαπιστώνεται παραποίηση του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων με σκοπό τη μείωση ή την αλλοίωση της ένδειξης της καταγεγραμμένης από όχημα απόστασης, η παραποίηση αυτή επισύρει αποτελεσματικές, αναλογικές και αποτρεπτικές διοικητικές και ποινικές κυρώσεις που δεν εισάγουν διακρίσεις».

Αλλά και παρακάτω στον πίνακα σημείων ελέγχου κατά τον τεχνικό έλεγχο και στο σημείο ελέγχου 7.1.1 για τον χιλιομετρητή, χαρακτηρίζεται ως σοβαρή έλλειψη 1) «όταν αυτός είναι εμφανώς εκτός λειτουργίας» και 2) «όταν υπάρχει εμφανής παραποίηση () για την μείωση ή την ψευδή καταγραφή της απόστασης που έχει διανύσει το όχημα».

Εννοείται ότι δεν υπάρχει άνθρωπος που να έχει σχέση με τα ΚΤΕΟ που να μην επικροτεί την λογική της αντιμετώπισης των κατεργαρέων που κατεβάζουν τα χιλιόμετρα που εμφανίζεται να έχει διανύσει ένα όχημα, προκειμένου να ανεβάσουν την εμπορική του αξία.

Περιμένουμε όμως με αγωνία την εγκύκλιο που ετοιμάζεται στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για να δούμε πως προβλέπει ότι θα εξαλείφεται η συγκεκριμένη σοβαρή έλλειψη των μειωμένων χιλιομετρητών.

Έλλειψη που αν εφαρμοστούν αυτά που φημολογείται ότι προβλέπει, δηλαδή καταγραφή στο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου του πλήρους ιστορικού του χιλιομετρητή, αναμένεται να παρουσιαστεί υπό μορφήν καταιγίδας στα ΚΤΕΟ.

Εννοείται ότι είναι παράνομο να υποχρεώνεται ο ιδιοκτήτης ενός οχήματος να επέμβει στον χιλιομετρητή για να τον επαναφέρει σε κάποια πιθανή ένδειξη, που είναι αδύνατον να την γνωρίζει κανείς ή να την υπολογίσει με κάποιο τρόπο. Αυτά που διαβάσαμε σε κάποιες ιστοσελίδες, ότι θα γίνεται ένας υπολογισμός για 10.000 χιλιόμετρα τον χρόνο και θα πρέπει ο σημερινός ιδιοκτήτης του οχήματος να επαναφέρει τον χιλιομετρητή στην μεγαλύτερη ένδειξη που είχε διαπιστωθεί συν τα χρόνια που περάσανε από τότε επί 10.000, είναι λίαν επιεικώς «παπατζηλίκια».

Επίσης, ερωτήματα προκύπτουν για τα οχήματα (κυρίως δίκυκλα αλλά και πολύ λίγα παλιά επιβατικά) που ο χιλιομετρητής τους έχει μόνο 5ψήφια ένδειξη και έχει μηδενιστεί κάποια στιγμή επειδή ξεπέρασε φυσιολογικά τα 100.000 χιλιόμετρα. Το ίδιο ισχύει και για τα περισσότερα παλαιά ταξί που έχουν ξεπεράσει το 1.000.000 χιλιόμετρα.

Αλλά ακόμα και για τα αυτοκίνητα που κάποια στιγμή στο παρελθόν άλλαξαν το ταμπλώ τους και βρέθηκαν με τον χιλιομετρητή ενός άλλου οχήματος.

Θέλουμε να πιστεύουμε ότι την απάντηση στα περισσότερα από τα παραπάνω ερωτήματα μπορεί να την δώσει ο στο ΚΤΕΟ, εφ’ όσον σοβαρή έλλειψη για την μείωση των χιλιομέτρων θα καταγράφεται από τον ελεγκτή μόνο όταν «υπάρχει εμφανής παραποίηση (απάτη) για την μείωση ή την ψευδή καταγραφή της απόστασης που έχει διανύσει το όχημα».

Επισκέψεις 255

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *