Τα ΚΤΕΟ και πως το 20% γίνεται 35% για να απαξιωθούν ακόμα περισσότερο…

Σχεδόν όλα τα μέσα ενημέρωσης (έντυπα, ηλεκτρονικά και τηλεοπτικά) έγραψαν πρόσφατα, προφανώς αντιγράφοντας ο ένας τον άλλο και όλοι μαζί αντιγράφοντας ένα δελτίο τύπου του Συνδέσμου Εμπόρων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), για την κατάσταση των ΚΤΕΟ στην Ελλάδα.

Υπήρξε ένα στοιχείο από αυτά που δημοσιεύτηκαν που πράγματι μοιάζει συγκλονιστικό και πιασάρικο. «Βγάζει θέμα» που λένε. Γράφτηκε λοιπόν ότι στην Ελλάδα «τα ποσοστά απόρριψης στα ΚΤΕΟ στα επιβατικά είναι 4,7% (ή στα ταξί 4,6%), όταν για παράδειγμα στην Γερμανία 33,6% (πηγή KBA)!».

Το συγκλονιστικό όμως στην πραγματικότητα δεν είναι αυτό που διαβάσατε. Είναι ότι δεν βρέθηκε ούτε ένας δημοσιογράφος, ειδικά από αυτούς που έβαλαν και υπογραφή στα άρθρα τους, που να προσπάθησε να επιβεβαιώσει την ορθότητα του ισχυρισμού του δελτίου τύπου του ΣΕΑΑ! Διότι, αυτά που γράφονται στο δελτίο τύπου του ΣΕΑΑ και αναπαρήχθησαν από όλον τον τύπο, είναι τουλάχιστον ανακριβή. Κι αυτή είναι η πιο επιεικής έκφραση που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε. Προσθέτονται μήλα με πορτοκάλια, αφαιρούνται καφάσια με αχλάδια και το αποτέλεσμα το συγκρίνουν με δέντρα νερατζιές.

Πάμε λοιπόν στο KBA (η γερμανική αρχή, αντίστοιχη του δικού μας υπουργείου Μεταφορών) και στα στοιχεία του.

Το KBA δημοσίευσε τον Ιούλιο τα στοιχεία των τεχνικών ελέγχων (ΚΤΕΟ) στην Γερμανία για το 2016, τα οποία τα παρουσίασε υπό μορφήν έκθεσης αλλά και πίνακα.

Εδώ μπορείτε να τα δείτε στην πηγή τους.

Στοιχεία από τα Γερμανικά ΚΤΕΟ (2016 - πηγή KBA)
Στοιχεία από τα Γερμανικά ΚΤΕΟ (2016 – πηγή KBA)

Αν προσπαθήσουμε να μεταφράσουμε αυτόν τον πίνακα και να τον φέρουμε όσο πιο κοντά γίνεται στην ελληνική ορολογία, εξάγοντας και τα αντίστοιχα ποσοστά, θα τον διαβάσουμε όπως παρακάτω:

Όπως εύκολα μπορεί να διαπιστώσει ο αναγνώστης, πουθενά δεν εμφανίζεται το ποσοστό 33,6% ως ποσοστό απόρριψης στους τεχνικούς ελέγχους επιβατικών στην Γερμανία. Το μόνο ποσοστό στους ελέγχους επιβατικών που πλησιάζει κάπως στο 33,6% που έδωσε ο ΣΕΑΑ, είναι το ποσοστό οχημάτων που βρέθηκαν να παρουσιάζουν ελλείψεις, το άθροισμα δηλαδή των οχημάτων που παρουσίασαν επικίνδυνες, σοβαρές και δευτερεύουσες ελλείψεις, το οποίο είναι 36,6%.

Η ταχυδακτυλουργία λοιπόν βρίσκεται στο ότι παίρνουν (μάλλον) αυτό το ποσοστό και το συγκρίνουν με το ποσοστό των οχημάτων στην Ελλάδα που παρουσίασαν μόνο Σοβαρές Ελλείψεις. Τα οχήματα που παρουσίασαν δευτερεύουσες ελλείψεις στην Γερμανία τα συνυπολογίζουν, αλλά για την Ελλάδα δεν τα λαμβάνουν καθόλου υπόψιν τους!

Ας δούμε λοιπόν για να έχουμε πιο πλήρη εικόνα τα αντίστοιχα αποτελέσματα στην Ελλάδα.

ΚΤΕΟ-Ελλάδα. Συνολικά στατιστικά 2016
ΚΤΕΟ-Ελλάδα. Συνολικά 2016

Εννοείται, ότι και πάλι υπάρχει τεράστια διαφορά των Σοβαρών Ελλείψεων που εντοπίζονται στην Γερμανία και στην Ελλάδα.  5,6% στην Ελλάδα – 19,9% στην Γερμανία. Αλλά ποιός λόγος υπήρχε να μεγιστοποιηθεί αυτή η διαφορά και να παρουσιαστεί σαν 33,6% με 4,7% ; και γιατί κανείς δεν ασχολήθηκε με το ότι το 65,8% των οχημάτων στην Γερμανία αξιολογείται ότι δεν έχει καθόλου ελλείψεις, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στην Ελλάδα είναι μόνο 32,3%;

Επίσης όμως και αυτή η διαφορά από μόνη της δεν λέει και πολλά πράγματα αν δεν εξεταστεί και ο τρόπος που δουλεύουν τα ΚΤΕΟ σε κάθε χώρα. Αν πάρουμε υπόψιν μας ότι ένα σημαντικό ποσοστό των οχημάτων στην Γερμανία ελέγχεται μέσα στα συνεργεία (!) απο πιστοποιημένους επιθεωρητές οι οποίοι παρακολουθούν και τις εργασίες αποκατάστασης της ασφαλούς λειτουργίας του οχήματος, τότε ίσως να έχουμε μια πολύ πιο πλήρη εικόνα.

Δεν θα πούμε πολλά, παρά μόνο ότι αν εφαρμόζονταν αυτός ο τρόπος ελέγχου στην Ελλάδα, τότε  τα ποσοστά απόρριψης των οχημάτων θα ανέβαιναν στο 90%!

Επίσης, αν μάθουμε ότι σχεδόν το 50% των ελέγχων γίνεται σε σταθμούς τεχνικού ελέγχου δύο μόνο εταιριών (αλυσίδες ΚΤΕΟ – DEKRA & GTU), θα αντιληφθούμε ότι αυτές οι δύο εταιρίες εύκολα μπορούν να καθορίζουν τους όρους και τα ποσοστά απορρίψεων.

Κλείνοντας, να ξεκαθαρίσουμε ότι στην λειτουργία των ΚΤΕΟ στην Ελλάδα πράγματι υπάρχει πρόβλημα. Και το πρόβλημα εντοπίζεται από την μεριά στην «κακή» επιχειρηματικότητα, η οποία δεν αντιλαμβάνεται τον ρόλο της και θεωρεί ότι όσο χαμηλότερα ποσοστά σοβαρών ελλείψεων έχει το ΚΤΕΟ της, τόσο περισσότερους πελάτες θα αποκτήσει. Χωρίς να καταλαβαίνει ότι έτσι πριονίζει τα πόδια της, απαξιώνοντας τον θεσμό του τεχνικού ελέγχου.

Αλλά από την άλλη μεριά οφείλεται και στην πολιτεία, η οποία αφήνει ανεξέλεγκτο αυτό το καθεστώς, ή το ελέγχει μόνο για τυπικές και όχι ουσιαστικές παραλείψεις. Και επίσης, προσπαθεί τώρα με «τα ΚΤΕΟ παντού και δίπλα μας, μέσα σε κάθε γειτονιά», να κάνει ακόμα χειρότερους τους όρους του ανταγωνισμού και να καταστήσει αδύνατο τον οποιοδήποτε έλεγχο.

Αλλά επίσης οφείλεται και σε όλους εμάς, τους οδηγούς, τους πελάτες των ΚΤΕΟ, που διατηρούμε την λογική να ψάχνουμε και να επιβραβεύουμε τον «εύκολο» έλεγχο, την λαμογιά και την αναξιοπιστία, την διαφθορά στην καθημερινότητά μας.

Επισκέψεις 166

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *