Μενού Κλείσιμο

Ταξινόμηση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από Ε.Ε. – Υποχρεωτικό πλέον το δελτίο ΚΤΕΟ από την χώρα προέλευσης

Στον έλεγχο των χιλιομέτρων που έχουν διανύσει και τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αποσκοπεί το άρθρο 53 του νόμου 4663 (ΦΕΚ 30Α/2020-12.2.2020) που ήδη βρίσκεται σε εφαρμογή.

Σύμφωνα με αυτό το άρθρο, για την ενός μεταχειρισμένου οχήματος, εκτός των άλλων προβλεπόμενων δικαιολογητικών, είναι απαραίτητο και το ισχύον δελτίο ΚΤΕΟ που έχει εκδοθεί στην χώρα από την οποία προέρχεται το αυτοκίνητο, αν φυσικά πρόκειται για χώρα που ανήκει στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τo οποίο δεν πρέπει να έχει καταγεγραμμένες σοβαρές ή επικίνδυνες ελλείψεις.

Επίσης, είναι απαραίτητο για την ταξινόμηση και το τιμολόγιο ή το ιδιωτικό συμφωνητικό πώλησης του αυτοκινήτου, στο οποίο αναγράφονται υποχρεωτικά και τα χιλιόμετρα που αυτό έχει διανύσει μέχρι την πώλησή του.

Οι υπηρεσίες μεταφορών είναι υποχρεωμένες να ελέγξουν αυτά τα δύο στοιχεία, να τα συγκρίνουν με τα χιλιόμετρα που αναγράφονται στο πιστοποιητικό ταξινόμησης, το οποίο εκδίδεται από το τελωνείο και να προχωρήσουν στην ταξινόμηση του οχήματος, μόνο αν δεν διαπιστώσουν ανακολουθία στις καταγραφές των χιλιομετρητών.

Αν το αυτοκίνητο προέρχεται από χώρα εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, τότε δεν απαιτείται δελτίο ΚΤΕΟ από την χώρα προέλευσης, αλλά εκδίδεται νέο από ΚΤΕΟ της Ελλάδας, πριν την ταξινόμησή του.

Ο ίδιος νόμος μάλιστα ορίζει ότι αν η αρμόδια διεύθυνση μεταφορών, κατά τον έλεγχο των δικαιολογητικών που πραγματοποιεί προκειμένου να ταξινομηθεί ένα όχημα, διαπιστώσει ανακολουθία στις καταγραφές των χιλιομετρητών, τότε επιβάλλει και πρόστιμο στον εισαγωγέα, που κυμαίνεται από 5.000 έως 50.000 ευρώ.

Ακολουθεί το ολόκληρο το άρθρο 53 του ν. 4663

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Λήψη Αρχείου [806.99 KB]

Επισκέψεις 283

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *