Τι θα κάνουν τα ΚΤΕΟ για τα «γυρισμένα» χιλιόμετρα – ετοιμαστείτε για «αποκαλύψεις» στα αυτοκίνητά σας

Σύμφωνα με προσχέδιο που ήδη κυκλοφόρησε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σημαντικές τροποποιήσεις αναμένονται από τον Αύγουστο του 2018 στο πως αντιμετωπίζεται στα το θέμα των τροποποιημένων ενδείξεων στους χιλιομετρητές των αυτοκινήτων.

Μέχρι τώρα στα ΚΤΕΟ ο ελεγκτής αυτό που κάνει είναι να καταγράφει στο δελτίο τεχνικού ελέγχου που εκδίδει, την ένδειξη του χιλιομετρητή του οχήματος. Αν μάλιστα διαπιστώσει ότι τα χιλιόμετρα που εμφανίζεται να έχει τώρα το όχημα είναι λιγότερα από αυτά που είχε στον αμέσως προηγούμενο τεχνικό έλεγχο, τότε είναι υποχρεωμένος να καταγράψει και αυτήν την ανακολουθία.

Με το προσχέδιο που κυκλοφόρησε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επέρχονται οι παρακάτω αλλαγές.

Πείραγμα μετρητών διανυθέντων χιλιομέτρων

  1. Στο ΚΤΕΟ δεν θα συγκρίνεται πλέον η ένδειξη του χιλιομετρητή με τα χιλιόμετρα που είχαν καταγραφεί στο αμέσως προηγούμενο δελτίο τεχνικού ελέγχου, αλλά με τα χιλιόμετρα που είχαν καταγραφεί σε όλους τους ελέγχους ΚΤΕΟ που έχουν γίνει στο όχημα.
  2. Αν διαπιστωθεί ανακολουθία στις καταγραφές χιλιομέτρων κατά την διάρκεια όλου του ιστορικού του αυτοκινήτου από πλευράς τεχνικών ελέγχων, τότε θα καταγράφεται Σοβαρή Έλλειψη σε ειδικό κωδικό και ο ιδιοκτήτης του θα είναι υποχρεωμένος αφού προχωρήσει σε αποκατάσταση της λογικής ακολουθίας του μετρητή, να προσκομίσει εκ νέου το όχημα για επανέλεγχο εντός 30 ημερών.
  3. Η αποκατάσταση θα γίνεται ως εξής: Το ΚΤΕΟ θα χορηγεί βεβαίωση στον ιδιοκτήτη του οχήματος στην οποία, κατόπιν υπολογισμών, θα καταγράφονται τα χιλιόμετρα που πρέπει να έχει ο .  Με την βεβαίωση στο χέρι, ο ιδιοκτήτης θα πηγαίνει σε ειδικό τεχνίτη οργάνων ο οποίος θα αλλάζει τον χιλιομετρητή στην ένδειξη που γράφει η βεβαίωση.
    Ο υπολογισμός των τεκμαρτών χιλιομέτρων στο ΚΤΕΟ θα γίνεται με προσθήκη μηνιαίων τεκμαρτών χιλιομέτρων, τα οποία θα είναι 500 χλμ για τις μοτοσυκλέτες, 1.000 χλμ για τα επιβατικά ΙΧ, 3.000 χλμ για φορτηγά και λεωφορεία και 5.000 χλμ για επιβατικά Δ.Χ.
    Ας δούμε ένα παράδειγμα: Υποθέτουμε ότι για το επιβατικό Ι.Χ. όχημα ΑΑ1111 καταγράφηκαν οι παρακάτω ενδείξεις χιλιομετρητή σε διαδοχικούς ελέγχους ΚΤΕΟ (για ευκολία του παραδείγματος δεν καταγράφουμε μήνα αλλά μόνο έτος ελέγχου).
    2012 – 80.000 χλμ, 2014 – 115.000 χλμ, 2016 – 65.000 χλμ, 2018 – 80.000 χλμ.
    Η διαφορά που εντοπίστηκε στους ελέγχους μεταξύ 2014 και 2016 θα αποκαθίσταται με πρόσθεση 24μήνεςΧ1.000 χλμ=24.000 χλμ στον χιλιομετρητή του 2014. Επομένως το 2016 το όχημα θα καταγράφεται ότι ώφειλε να έχει 139.000 χλμ και στον έλεγχο του 2018, που διαπιστώνεται και η Σοβαρή Έλλειψη, ο χιλιομετρητής του πρέπει να διορθωθεί στην ένδειξη των 139.000 + 80.000 – 65.000 = 154.000 χιλιομέτρων.
  4. Αφού ο τεχνίτης οργάνων ρυθμίσει την ένδειξη του μετρητή χιλιομέτρων εκεί που ορίζει η βεβαίωση του ΚΤΕΟ, ο ιδιοκτήτης του οχήματος ξαναπηγαίνει στο ΚΤΕΟ. Εκεί, βεβαιώνεται η ορθότητα της διόρθωσης και εκδίδεται για το όχημα δελτίο τεχνικού ελέγχου με πλήρη ισχύ αλλά στο οποίο και πάλι σημειώνεται ότι έχει γίνει διόρθωση του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων.

Αντιλαμβάνεται ο καθείς τι πανικός θα δημιουργηθεί και σε όσους έχουν πωλήσει οχήματα με «γυρισμένα» χιλιόμετρα και σε όσους τα έχουν αγοράσει χωρίς να το γνωρίζουν. Οι πρώτοι συχνά – πυκνά θα βρίσκονται αντιμέτωποι με τις ευθύνες τους, ενώ οι δεύτεροι θα βλέπουν την αξία του οχήματός τους να απομειώνεται και να πρέπει να είναι οι ίδιοι που θα αντιμετωπίσουν την έλλειψη που θα καταγράφεται στα ΚΤΕΟ.

Επισκέψεις 1.217

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *